onsdag 23. juli 2008

{ScrappeMania} Magic mesh - part 2

Her er prosjektet mitt som jeg lagde til Magic Mesh utfordringen. Jeg har laget, eller dvs. alterert en spilledåse. Bildene er noen av de første bildene vi tok på sykehuset da Emilie ble født. Ville gjøre noe spesielt med noen av disse bildene og da ble dette prosjektet perfekt. Spilledåsen var lyseblå og hadde hester i midten, men jeg rev de av og malte og pynta den. Først tenkte jeg å gjøre den rund, men da ble det så liten plass så jeg delte den opp i stedet sånn at den kan sees fra flere sider på en måte.

Here's the project I made for the Magic Mesh challenge at Scrappemania. It's an altered musicbox-thingy with some of the first pictures we took of my baby right after she was born. It was babyblue and had horses in the middle, like a carousel, but I tore off the horses, painted and decorated it.





Jeg har brukt hvit magic mesh som fotohjørner og som underlag i midten av spilledåsen, der som bildene står oppå. I tillegg har jeg brukt mørk rosa mesh under blonden og båndet. Og så litt rosa dottie ann som pynt her og der.
I used white magic mesh as photo corners on the pictures and as a mat inside it. Also used dark pink mesh around it on the lower part, under the laces. And finally some pink dottie ann as decoration.Papiret er fra Prima, har brukt det til å dekke taket og bak bildene.
The paper I've used here is from Prima, I've used it to cover the roof and behind the pictures.Jeg har brukt masse ekre blomster på taket og nederst over blonden og båndet.
I put flowers on top of the roof, and on the lower part over the ribbons.


På sidene har jeg brukt glitterbokstaver fra American crafts , og skrevet ordene Baby og Love.
I used glitter thickers to write Baby and Love on the sides.

Jeg har også brukt et tonn blingsteiner og liquid pearls. Borden nederst er liquid pearls.
I've also used a ton of rhinestones and lquid pearls.The border on the bottom is made with liquid pearls.
Denne var utrolig gøy å lage, tror kanskje det er den mest stæsja og sukkersøte greia jeg har scrappa noen gang, hihi;) Men jeg er helt forelska i den, den har høy affeksjonsverdi hos meg allerede;)) Og dere skulle sett når den snurrer rundt og spiller nydelig musikk altså!

This was so much fun to make, I'm already in love with it! And you should see when it turns around playing lovely music;))

Thanks to Karan for letting us play with all this mesh and dottie, so nice of you!!

16 kommentarer:

HegeAL sa...

å herremindag noe så nydelig og spesielt!! Blir nesten rørt bare av å se på den, kan bare tenke meg hvor spesiell den er i virkeligheten og i tillegg med musikk!
Det der er det beste prosjektet jeg har sett på år og dag!!

Anonym sa...

Wow!!! This carousel is just so beautiful! Thanks for sharing!

Anonym sa...

Helt utrolig nydelig! Hvor har du fått tak i spilledåsen?

Gro S sa...

fantastisk...skulle likt å sett den snurre rundt og spille....du skulle lagt ut en liten videosnutt...skulle du!!! Nydelig arbeid! Helt sikkert noe som blir tatt vare på i genrerasjoner framover!

Renée og Amanda sa...

FYSØREN!! Så utrolig nydelig!! Den var rålekker, rett og slett!!

Camilla sa...

Anita!
jag ryser i hela kroppen, så så så ljuvligt.
Vilket minne för din dotter.
Jag har aldrig sett något vackrare.
Du är ....jag finner inga ord.
Allt bara faller på plats när du rör vid det.
Tack för allt du gör och visar upp för oss.
Jag ser fram emot och räknar dagarna tills sukkersött öppnar.
Garanterat en blogg som blir en favorit.
Ni Norskor inspirerar mig såå mycket.
Tack Norge!
kram Camilla

Caroline sa...

wow!! denne var helt nydelig! så mange herlige detaljer! oj oj oj.. helt ordløs jeg!

Aakre sa...

ååå - denne er så utrolig nydelig! Jammen er du kreativ!

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei Anita, noe så nyyyyydelig!!! Det ligger en overraskelse til deg her hos meg ;) Den er virkelig vel fortjent!

Maya sa...

Åhhhhh WOW!!
Blir helt målløs her jeg!
Gud så nyyyydelig,lekkert og helt utrolig fantastisk!!

Skjønner godt den har fått affeksjonsverdi! :)

Klem fra Maya

Maya sa...

Jeg har gitt den en pris,den finner du i bloggen min ;)

Klem fra Maya

Hanne sa...

Å søte sommer og hellige makaroni, for et nyyydelig stykke arbeid!!! Et arvestykke!

Du er så flink asså - så flink at jeg har gitt deg en award - kan plukkes opp i bloggen min :)

Murielle sa...

Thank you so much for the nice comments you left in my blog.
You have a marvellous blog.
I love your job!!
Great creations!!!
Mumur

annes paperfun sa...

Oj oj oj så flott dette var !!!
Noe av det flotteste jeg har sett på lenge.. Utrolig kreativt og flott gjort og hvilket arbeid du har lagt ned her...
Klemz anne

Nina B. sa...

så fantastisk skjønn spilledåse! Gøy å se bilder fra alle vinklene. Skjønner godt at denne har stor affeksjonsverdi allerede, og bare tenk når snuppa blir eldre! ;o)

Anonym sa...

Wow!!! You did such a beautiful job. It is sooooooooo cute!