fredag 16. januar 2009

Sukkersött gjestedesigner

I dag er det oppgave fra gjestedesigner på Sukkersött bloggen, nærmere bestemt den utrolig flinke og kreative Anita Thorsen. Hun ga oss en utfordrende oppgave om å lage eget mønsterpapir og bruke det på kortet vi skulle lage. Ingen andre mønsterpapir var lov å bruke! Hjelp, tenkte jeg først, men det var i grunn ikke så vanskelig når jeg satte i gang.

Min bakgrunn er ganske enkel. Jeg har tatt hvit, glatt kartong og så sprayet oppå med to forskjellige glimmer mist, i fargene vintage pink og coffee shop. Sprayet litt ujevnt så den hvite kartongen synes gjennom et par steder. Deretter har jeg stemplet og embosset blomsten med hvitt embossingpulver. Kanten rundt mønsterarket har jeg laget med fiskars border punch.

Det nydelige motivet fra Leann Ellis/Sugar nellie er malt med distress ink. Ellers er kortet helt enkelt pyntet med hjemmelaget blomst, en bit av en gammel bokside og litt prima bling.

Her er den hjemmelagede blomsten, du kan se hvordan jeg har laget den i artikkelen min om blomster og glimmer mist.

Ønsker alle en kjempefin fredag!:)

18 kommentarer:

Ewonne sa...

Vilket otroligt vackert kort du gjort!! ♥

Nikki Fairbairn sa...

Oh my goodness Anita.. this is one stunningly gorgeous card! I love the punched edging, your beautiful colouring and the oh so pretty flower, Big Hugs, Nikki x

annes paperfun sa...

Nyyydelig...nydelig kort Anita...
Og så herlige farger du har brukt..klare og fine!
Nydelig blomst også...me like!
Ha en flotters helg...
klemmer Anne

Kristine sa...

Kjempenyyyydelig Anita!
Glott bakgrunn du hadde laget og det stempelet fra SN er jo såååå herlig!
Håper du får en flott helg!
Klemmer fra meg

Maya sa...

Nyyydelig kort med lekkert motiv!
Bakgrunnen din ble så stilig!
Ha en flotters helg,
klem fra Maya

Marianne sa...

Såå lekkert kort du har laget!! Kjempeflott bakgrunn, og blomst...ja alt egentlig! Og så er jo motivet innmari stilig!!

Ha en fin fredag, og god helg.

Klem Marianne:)

Monique sa...

This is fantastic! love your fabulous design, gorgeous papers and all the details.

xx Monique

Hanne sa...

Virkelig flott, Anita!! Så enkelt (?) og effektfullt å stemple oppå glimmermisten - må prøves :) Så er jo den blomsten helt fantastisk, den havner høyt på "låne-idéer-lista" asså, mens stempelet får plass øverst på "stempler-jeg-må-kjøpe"-lista :) Det likte jeg PANG, kanskje fordi det var så nydelig fargelagt...

Ha en finfin helg, damen!
God klem :)

Yvonne Hagane sa...

WoW for et nydelig kort du har laget! Falt helt pladask, jeg!! Og helt nydelig fargelegging!
Yvonne.

♥ Kari ♥ sa...

Gosj!! Så nydelig Anita! Lekker bakgrunn, og den blomsten er rett og slett nydelig flott!!♥

Har en award til deg!
Kose deg masse i helgen!
Klemmer fra kari

Nina I. sa...

Utrolig nyyydelig!! Skjønne farger og nydelig malt! Og nydelig stempel*fnis*
Ønsker deg en fin og kreativ helg!
Klem

Camilla sa...

Utrolig nyydelig kort Anita!! Fargene er såå lekre og du fargelegger jo som en gudinne;)
Ha en super lørdag!
Klem, Camilla.

Iren sa...

For et nyyydelig kort!!! Flott teknikker, fargelegging og alt :o)

Lena Katrine sa...

Fantastisk fint, som alt annet du lager Anita!

Det ligger en award til deg i bloggen min ;o)

Moia sa...

Nydelig kort og nydelige blomster. Det stemplet likte jeg veldig godt. Jeg har en award til deg i bloggen min. Klemz.

Marianne Hope sa...

Helt nydelig kort og ikke minst blomst. Og alt det andre fine du har laget siden sist jeg var innom (er litt travle tider...:))Klem

Kortmanitove sa...

Så flott dette ble! Kjempefint hjemmelagd papir, og den blomsten var helt utrolig fin. Må prøve den, takk for den fine forklaringen du har laget!
Tove

Iren sa...

Skikkelig lekkert og herlig dette kortet og så skjønn bakgrunn og blomst du har laga!!!

Klem